תוכן וכוונת משתמש (User Intent)
התוכן הוא המלך. זה משפט שתבע ביל גייטס אי שם בעבר הרחוק ועדיין נכון מתמיד. על אחת כמה וכמה, עם כניסת הבינה המלאכותית הג׳נרטיבית (עוד על זה בהמשך). כדי לדרג בגוגל, הדבר הראשון שאנחנו צריכים זה לענות על הצורך של המשתמש. כל שיטות הSEO ה״מתקדמות״ יותר, לא רלוונטיות אם אנחנו לא עונים על כוונת המשתמש (User Intent).
על קצה המזלג, לענות לכוונת המשתמש זה לדאוג שהעמוד שאנחנו רוצים לקדם, הוא מה שהמשתמש חיפש. גם אם ניצור את המאמר הכי מדהים בעולם על ״ספרי בישול״ לדוגמא. זה לא יעזור. כי המשתמשים רוצים למצוא רשימת ספרים לקנייה. ולא מאמר בנושא.
במידה והעמוד שלנו עונה על כוונת המשתמש, אפשר להסתכל קצת יותר לעומק מה קורה בעמודים המתחרים. הרעיון הוא שאנחנו צריכים לדאוג שהאתר שלנו ברמה הבסיסית לא פחות טוב משל המתחרים. אם למתחרים יש הרבה תוכן בעמוד הבית, נשאף שיהיה לנו גם. אם למתחרים יש ביקורות ממשתמשים בעמוד הראשי, נשאף שיהיה לנו גם. אם למתחרים שלנו יש המון עמודים באתר, בלוג עם המון כתבות, וכד׳. נשאף שיהיה לנו גם. הבנתם את הרעיון.
האידאל הוא ״לנצח״ את התחרות שלנו בכל פרמטר. כשהראשון והעיקרי מהם הוא לענות על כוונת המשתמש, ותוכן. תוכן איכותי, וכזה שנותן הרבה ערך ללקוחות שלנו.
מה המקום של בינה מלאכותית בימינו, בהקשר של יצירת תוכן?
הבינה המלאכותית עוזרת לנו ליצור תוכן בקלות. מגדילה את התחרות, ואת כמות התוכן שקיים באיטרנט בצורה משמעותית. עם זאת, הבינה המלאכותית, יכולה רק לעזור. אין לבינה המלאכותית היום דרך לייצר תוכן שיהיה יותר מדוייק ורלוונטי, מתוכן שיוצר על ידי אדם מקצועי.
אנחנו תמיד נשאף לצקת לכל מאמר תוכן מקצועי, עדכני ומהימן. גם אם את השלד של המאמר כתבה בינה מלאכותית. אישית, אני עדיין מאמין בעבודת יד. אבל הבינה מלאכותית בהחלט מזרזת תהליכים.
הבסיס
אז באמת, לענות על כוונת המשתמש ולייצר תוכן איכותי לאתר שלנו, זה חשוב. בנוסף לכך, יש גם כמה עקרונות בסיסייים בSEO שאנחנו צריכים לתת עליהם את הדגש.
סמנטיקה (חקר המשמעות)
מנועי חיפוש, קרולרים ומודלי שפה למיניהם, מנסים להבין על מה העמוד שלנו מדבר. הם קוראים את האותיות, ויודעים לקשר בין דפוסים. אבל בהרבה מקרים, בעלי אתרים ״מכשילים״ את עצמם מול אותם כלים.
על מנת לאפשר לאותם כלי להצליח להבין את האתר בקלות, אלה הדברים הבסיסיים אליהם צריך לשים לב –
-
- מבנה כותרות – באתר תמיד הכותרת הראשונה תהיה כותרת H1. מה זה כותרת H1? זה התגית HTML של הכותרת. אפשר לראות את זה על שימוש בתוסף לדפדפן שנקרא Detailed.
זה נראה משהו כזה – - בנוסף יש לוודא שהכותרת רלוונטית למאמר. בהרבה מקרים אנחנו רואים שמפתחי אתרים עוטפים בתגית הH1 את הלוגו של האתר, או דברים דומים אחרים. זו טעות סמנטית שאנחנו רוצים למנוע. מבט זריז על העמוד עם התוסף הזה יעזור לכם להבין איפה אתם עומדים.
- מבנה כותרות – באתר תמיד הכותרת הראשונה תהיה כותרת H1. מה זה כותרת H1? זה התגית HTML של הכותרת. אפשר לראות את זה על שימוש בתוסף לדפדפן שנקרא Detailed.
-
- מבנה כותרות משניות – ככל הניתן, נרצה ששאר הכותרות באתר יהיו כותרות H2 , וH3 בתור תת כותרת לאיזור.
- משפטים קריאים וקצרים – חשוב לוודא שהתוכן שלנו לא מייגע. תוכן מקצועי מדי, או ארוך מדי וקשה לקריאה, לא יוביל לחווית משתמש טובה. ובהמשך לכך, לא יוביל לדירוגים טובים במנועי החיפוש.
אם נדאג לכך שהתוכן באתר שלנו קריא, מדוייק, ובעל מבנה סמנטי נכון. אנחנו כבר מתקדמים בצעד אחד מהמתחרים שלנו. לפחות מאלה שלא עושים SEO כבר.
מבנה האתר
מבנה האתר הוא האופן שבו התוכן באתר מאורגן. במידה ויש לנו אתר עם סוגים שונים של שירותים, נשאף להפריד בין העמודים. מתי זה קריטי במיוחד? אם זה מה שהמתחרים עושים. מה הכוונה? תריצו חיפוש בגוגל של השירות אותו אתם רוצים לקדם. אם כל התוצאות בגוגל הם עמודים אשר מדברים על השירות הספציפי בלבד, ובפירוט רב – אתם רוצים לעשות את זה גם. במידה ואצלכם באתר הוא מוצג בעמוד עם שירותים נוספים, והמידע עליו דל, סביר להניח שיהיה לכם קשה להתחרות איתם.
מבנה אתר טוב הוא כזה שעוזר למשתמש להגיע לכל התוכן בקלות וביעילות.
צרו קטגוריות לעמודים השונים. תפרידו בין התכנים באתר ותרחיבו על כל אחד מהם ככל שניתן. זה יעזור לכם ולמשתמשים שלכם לקבל ערך מהאתר.
קישורים חיצוניים ו Off Page SEO
Off page SEO הוא תחום שלם, ולא הנושא של המאמר הזה. אבל על קצה המזלג, אתם רוצים שיהיו לאתר שלכם קישורים מאתרים אחרים. הקישורים הכי טובים הם כאלה שאתם יכולים להשיג בחינם. אתם עורכים דין בחיפה ואתם מכירים עורכי דין בתל אביב? תמצאו את הדרך לקשר אחד לשני, וזה יתרום לשניכם.
או שאתם עורכי דין לעסקים שמכירים רואה חשבון טוב? גם כאן, אם תמצאו דרך אורגנית והגיונית לקשר אחד לשני, זה יתרום לשניכם.
כמובן, רכישה של מאמרים באתרי חדשות, עם קישור לאתר שלכם. רשתות חברתיות פעילות בהן תשתפו את התכנים שלכם, ועוד. כל זה יתרום לאיך שמנועי החיפוש רואים את האתר שלכם.
מה הלאה?
אם קראתם את כל המדריך וביצעתם את כל מה שכתבתי כאן, אתם בכיוון הנכון. כדי להמשיך הלאה, אתם צריכים להעמיק ולבצע מחקר מונחי מפתח יסודי, להטמיע Google Search Console, ולהמשיך לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם. באתר זה תמצאו מגוון רחב של מדריכים שיעזרו לכם לבנות וליישם אסטרטגיית SEO מצויינת. בהצלחה.