נתחיל בהגדרה מה זה כוונת משתמש ( User Intent )
הדרך הכי פשוטה להסביר מה זה כוונת משתמש (User Intent) היא על ידי דוגמאות. אנחנו מיד נציג כמה, אבל לפני כן הסבר קצר. גוגל ומנועי החיפוש רוצים למצוא למשתמשים את התוצאות הכי מתאימות להם. יש הרבה מקרים, שאנחנו יכולים לחשוב שעמוד מסויים באתר שלנו מתאים למונח מסויים, ובפועל המציאות רחוקה מאוד מכך. בהרבה מקרים, אם התוכן שבעומד לא תואם את כוונת המשתמש, העמוד לא יצליח לדרג.
דוגמאות אמיתיות לסיווג של כוונת המשתמש לפי מונחים
דוגמא 1 – אנחנו מקדמים לקוח שיש לו קורס בעיצוב פנים, ואנחנו בוחנים אפשרות להרים אותו במונח הזה – ״אדריכלות ועיצוב פנים״. נעשה חיפוש זריז בגוגל ונסתכל על התוצאות –
במקרה הזה , בדקנו וראינו שהתוצאה הראשונה בגוגל הינה עמוד המפרט את מסלול הלימודים באחת מהאוניברסיטאות המוכרות. כנ״ל לגבי התוצאה השניה.
התוצאה השלישית היא אתר שמתמחה בלימודים, ומרכז את כלל האפשרויות השונות ללימוד הנושא הזה.
תוצאה רביעית היא עוד עמוד שמפרט את תכנית הלימודים של קורס באחד ממוסדות הלימוד של התחום, וכן התוצאה החמישית, השישית והלאה. מה אפשר להסיק מזה על כוונת משתמש?
משתמש שרושם ״אדריכלות ועיצוב פנים״ בגוגל הוא לרוב משתמש שמחפש מידע על לימודי אדריכלות ועיצוב פנים. ולא מישהו שמחפש איש מקצוע שנותן את השירות, לדוגמא. במקרה של הלקוח שלנו, הקורס יותר שם דגש על עיצוב פנים, ופחות על אדריכלות. אז כנראה שעל המונח הזה, לא כדאי לו להשקיע משאבים. העמוד שלו, ששם דגש יותר עם עיצוב פנים, לא יענה על כוונת המשתמש. ולכן יש סיכוי שגם סדר גודל גדול מאוד של משאבים לא יעזור לו כאן.
נקודה חשובה – לא תמיד חייב לחשוב בתוך הקופסה ולייצר תוכן זהה למה שקיים בתוצאות החיפוש. יש מקרים שדווקא יצירה של תוכן שחושב מחוץ לקופסה, יצליח לדרג יותר טוב. נניח לדוגמא שנכתוב מאמר על ״אדריכלות ועיצוב פנים, למה הם שילוב בלתי נפרד״ לדוגמא. רוב הסיכויים, שהתיאוריה שתוארה למעלה תקבל תוקף נוסף וניווכח שבמקרה הזה, אין מקום לשבור את רצף תוצאות החיפוש בגוגל. אבל יש מקרים שסוג כזה של תוכן דווקא כן יעבוד ובגדול.
דוגמא 2 –
לאותו לקוח, בחנו את האפשרות לדרג עבור המונח ״איפה כדאי ללמוד עיצוב פנים״.
במקרה הזה, ביצענו את אותה פעולה של חיפוש וניתוח התוצאות הראשונות בעמוד –
מהבדיקה שלנו גילינו שתוצאות הראשונה והשניה הם מאמרים. התוצאה השלישית היא מאמר השוואה בין האפשרויות השונות ללימודי עיצוב פנים.
התוצאה הרביעית היא בכלל מאמר שקשור לעיצוב גרפי – זה נותן לנו רמז שאולי גוגל לא מצא מספיק תוצאות איכותיות למונח הזה, ויש פה פוטנציאל לקידום. אפשרות חמישית ושישית גם מאמרים. זאת אומרת שבמקרה הזה, כוונת המשתמש היא באמת לקרוא מאמר, ולא לחפש קורס ספציפי כלשהוא. במקרה הזה, נוכל לייצר מאמר שעונה על כוונת המשתמש ועל ידי כך, ליצור ערך נוסף באתר שלנו, ועבור הלקוח שלנו.
מקווה שנהניתם מהמדריך, וכמו תמיד, המון בהצלחה.