תוכן עניינים

קידום אתרים אורגני (SEO)

קידום אתרים אורגני בגוגל הינו שירות שניתן על ידי איש מקצוע או סוכנות. מטרתו היא העלאת אתרי אינטרנט במעלה תוצאות החיפוש בגוגל. הסיבה שבגללה עסקים רבים מעוניינים בשירות היא שכתוצאה מהעבודה העסק שלהם יקבל חשיפה רבה ויותר לקוחות מהאתר. 

קידום אתרים בגוגל כולל: 

  • מחקר – מחקר מונחי מפתח, מחקר מתחרים, ומחקר שגיאות באתר אינטרנט. 
  • אסטרטגיה – מה הפער בין האתר שלנו היום לבין המתחרים שלנו, ואיך הופכים את הקערה.
  • ביצוע – תכנית עבודה מסודרת ושקופה לביצוע לאורך זמן. 
  • מדידה ואופטימיזציה – בדיקות A\B, מדידת צמודה ומחקר מחודש לאורך זמן. 
בין לקוחותינו
רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים
או חייגו -

מה זה קידום אתרים אורגני

לקידום אתרים יש מגוון שמות. קידום אתרים בגוגל, Search Engine Optimization או בקיצור, SEO. זהו תהליך שבו איש SEO מבצע מגוון של פעולות על מנת לקדם אתר בגוגל, ובכלל במנועי החיפוש. זהו תהליך מתמשך שיש להתאים אישית ללקוח. כדי לעשות את זה, צריך להכיר לעומק את עמודי התווך של הSEO. עמודי התווך של SEO כוללים בין היתר טיפול במפת האתר, בתוכן שלו, ובאיך שהאתר נתפס בעיני העולם או יותר נכון, ברמה הטכנית, בעיני מנועי החיפוש.

מה תפקידה של חברה לקידום אתרים

חברה לקידום אתרים בגוגל, או איש SEO הם אנשי מקצוע שמקדישים את זמנם לשיפור הנראות של אתר במנועי חיפוש באמצעות טכניקות אופטימיזציה שונות. המטרה העיקרית של אותן טכניקות היא להבטיח שאתר ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות, מה שמוביל לתנועה אורגנית מוגברת.

מומחי קידום אתרים בקיאים היטב במורכבות האלגוריתמים של מנועי החיפוש, התנהגות המשתמשים ואופן דירוג התוכן. הם עובדים על אסטרטגיות המתאימות גם להיבטים הטכניים וגם להיבטי התוכן של אתר אינטרנט. אסטרטגיות אלה מבטיחות שמנועי החיפוש יבינו ביעילות ובקלות את מבנה האתר, ואת התכנים.

אם מסתכלים על שיווק דיגיטלי כמכלול, איש SEO מתמקד במיוחד באופטימיזציה למנועי חיפוש. בעוד ששיווק דיגיטלי כולל גם אסטרטגיות כמו פרסום בתשלום (PPC), שיווק במדיה חברתית ויצירת תוכן, קידום אתרים ייחודי בכך שהוא מתרכז בתנועה אורגנית – מבקרים שמגיעים מתוצאות חיפוש שאינן בתשלום.

היסטוריה קצרה של קידום אתרים והתפקיד המתפתח של קידום אתרים מקצועי

תחום ה-SEO התפתח בצורה משמעותית במהלך השנים. בשנים הראשונות שלו, קידום אתרים עסק בעיקר בדחיסת מילות מפתח ובמניפולציה של מנועי החיפוש כדי לדרג גבוה יותר. עם זאת, ככל שמנועי חיפוש כמו גוגל השתכללו, תפקידן של חברות ה-SEO השתנה גם הוא. היום, קידום אתרים עוסק יותר ביצירת תוכן בעל ערך, אופטימיזציה של חווית משתמש ושמירה על הקווים המנחים של גוגל, שמשתנים לעיתים קרובות. מומחי קידום אתרים זקוקים היום למערך מיומנויות רחב יותר, כולל הבנה של קידום אתרים טכני, כוונת המשתמש והחשיבות של חיפושים בנייד ובאמצעות דיבור.

איך עושים קידום אורגני

כדי לקדם אתר, יש לבצע אופטימיזציה מתמשכת לאתר אינטרנט, תוך שיפור של עשרות פרמטרים שונים. בעיני רבים, העבודה נחשבת לעבודת נמלים. ככל שעובר הזמן, ומסמנים יותר תיבות בדוח הSEO המקיף שלנו. האתר מתקדם. 

הבסיס של SEO

הבסיס של SEO מורכב משלושה עוגנים. כל אחד מהם חשוב באותה מידה, והאסטרטגיה שאנחנו עובדים בה היא אסטרטגיה הוליסטית. אנחנו דואגים לטפל בכל אחד מהמרכיבים הללו כדי לתת למנועי החיפוש את הסיגנלים החיוביים ביותר בנוגע לבריאות האתר, ומהימנותו. אלה הם עמודי התווך: 

ON SITE SEO
בריאות האתר
OFF SITE SEO

עמודי התווך של SEO

עמודי התווך של SEO הם תוכן, מצב בריאות האתר, והקישורים המפנים אליו.

תוכן ו-On Page SEO

כחלק מעבודת הSEO יש לשים דגש על כל מה שיש באתר. בין היתר הטקסטים של האתר, המוצרים או המאמרים שבו, העיצוב של האתר, חוויית המשתמש, ועוד.
פרטמטר משמעותי היום, בעידן הAI הג׳נרטיבי, שיש לשים עליו דגש הוא האמינות, והסמכותיות של האתר.
מה שנקרא על ידי גוגל E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness).
אתר בעל אופטימיזציית SEO יהיה אתר שיש בו תכנים איכותיים, שהוקדש זמן ומאמץ לייצר. מבנה האתר יהיה ברור. וחויית המשתמש בו תהיה טובה.

בין היתר הדברים שיש לשים עליהם דגש הם: 

  • כותרת הדף: כותרת מטה או Meta Title היא הכותרת שמופיעה בגוגל, בתוצאות החיפוש שאמורה לכלול את מילת המפתח.
  • תיאור META: קטע הטקסט המופיע מתחת לכותרת בתוצאות החיפוש, המסכם את התוכן.
  • כותרות (H1, H2, H3): הכותרות והיררכיית התוכן בעמוד. בניית תוכן עם כותרות מקלה על המשתמשים ומנועי החיפוש בהבנה וניווט במאמר.
  • ALT טקסט: יש להוסיף תגית ALT TEXT לתמונות, על מנת לעזור למנועי חיפוש וגם לכלי נגישות להבין את העמוד.

חברת קידום אתרים מקצועית תדע איך לאזן בין הצורך הטכני לבין מאמר קליל וקריא, שמשתמשים נהנים ממנו. 

מצב בריאות האתר

הפרמטר המשמעותי ביותר הקשור לבריאות האתר הוא ביצועי המהירות של האתר. אתר איטי מדי יתקשה לדרג לגוגל. ברגע שהמהירות סבירה, ובהתאם לתחרות, מידת החשיבות של מדד זה משתנה.
בנוסף, לאתרי אינטרנט יכול להיות מגוון רחב מאוד של בעיות. פעמים רבות קשה לעקוב אחר התקלות הללו. ישנם כלים לSEO כמו Ahrefs לדוגמא שאנו עובדים איתו רבות. הכלים האלו מספקים דוחות רבים וביצוע של השיפורים המוצגים בדוחות, עוזר לדירוג האתר בגוגל.

קישורים ו- Off Site SEO

מנועי החיפוש מנסים להעריך את סמכות האתר ואיך אתרים אחרים מתייחסים אליו. איך הם עושים זאת? 
אחד הגורמים החשובים ביותר היום, הוא ה Off Site SEO. על קצה המזלג, איך האתר נראה ברשתות החברתיות ובאתרים הגדולים, בהתאם לנישה. ואיזה קישורים מאתרים אחרים יש לאתר.
אם לאתר ישראלי יש קישור מאתר גדול כלשהוא, לדוגמת אתר חדשות מוביל. גוגל מניחה שהאתר הזה חשוב, רלוונטי להקשר שבו הקישור נוצר, ולא סתם יש לו את הקישור הזה.

אם נדאג לכך שהתוכן באתר שלנו איכותי, האתר מהיר ורוב התקלות מטופלות. ובנוסף, לאתר יהיו קישורים מאתרים סמכותיים, ופרופילים פעילים ופופולריים ברשתות החברתיות. עשינו את רוב העבודה. במידה ויש לכם את כל אלה, והאתר לא מקבל הרבה טראפיק אורגני, ייתכן וישנו צורך בכמה חידודים קלים בלבד, שיזניקו את האתר שלכם למעלה.

מי צריך קידום אורגני

כל בעל עסק שמעוניין למשוך לקוחות ממנועי החיפוש, ומהאינטרנט, צריך קידום אורגני. בין אם תעשו זאת לבד ברמה בסיסית. או שתשכרו את שירותיה של חברת SEO מקצועית. כדאי מאוד לנצל את המשאב המעולה הזה שנקרא, טראפיק אורגני.

נכון, יש אפיקי פרסום אחרים. והגישה הטובה לדעתנו היא כוללת כמה שיותר מהם. עם זאת, SEO היה ועודנו אחד מאפיקי הפרסום היעלים ביותר, ביחס העלות תועלת שלו.

איך נראית אסטרטגיית SEO מקצועית

אסטרטגיית קידום אורגני בגוגל צריכה להיות מקיפה. היא צריכה לגעת בכל אחד מאבני היסוד של הSEO.

מחקר מונחי מפתח – יש לבצע מחקר מונחי מפתח יסודי באמצעות שימוש בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל, Ahrefs, Semrush, ואחרים. 

מחקר מתחרים – חשוב ביותר לאסטרגיה מוצלחת. עלינו להבין בדיוק מה גורם למתחרים שלנו להצליח לדרג למונחים, אליהם אנחנו רוצים לדרג. נסתכל על התוכן שלכן, על חווית המשתמש באתר, ועל איך שהם נראים ברשת. בין אם ברשתות החברתיות או שנביט בפרופיל הקישורים שלהם באמצעות כלי שמתמחה בכך, כמו Majestic לדוגמא.

בריאות האתר – יש להפיק דוחות לבריאות האתר ובהם נבדוק את היררכיית האתר, כמות השגיאות והקישורים השבורים בו, כמות הכותרות שארוכות מדי, או העמודים אשר ״רזים״ מתוכן. ועוד. 

מחקר כזה אצלנו, לרוב מגיע בצורה של מצגת מקיפה אשר מציגה את כל אחד מהפרמטרים הללו. בשילוב עם קובץ Sheets גדול עם הרבה לשוניות, אשר מפרטות בדיוק רב מה אנחנו מתכוונים לעשות, במהלך העבודה על הפרוייקט. 

למה חברות SEO עושות מה שהן עושות?

חברות SEO נולדו מתוך הצורך ההולך ומתגבר של עסקים להופיע לפני כמה שיותר לקוחות. איך קידום אורגני עושה את זה? 

יותר תנועה אורגנית – תנועה אורגנית, או טראפיק אורגני, מתייחס למבקרים המגיעים לאתר דרך תוצאות חיפוש ללא תשלום. בניגוד לפרסום בתשלום, תנועה אורגנית מונעת על ידי הרלוונטיות והסמכות של האתר, מה שהופך אותו לגורם קריטי בהצלחתו הכוללת של האתר. עבור עסקים, תנועה אורגנית היא בעלת ערך מכיוון שהיא עקבית, ויותר זולה מטראפיק בתשלום.

המטרה העיקרית של אנשי קידום אתרים היא להגדיל את התנועה האורגנית הזו על ידי אופטימיזציה של התוכן והמבנה של האתר כדי להתיישר עם אלגוריתמים של מנועי החיפוש. על ידי שימוש במילות מפתח ממוקדות, שיפור קידום אתרים טכני והבטחת האתר מספק חווית משתמש חיובית, מומחה קידום אתרים יכול לעזור לאתר לטפס בדירוג מנוע החיפוש. דירוגים גבוהים יותר במנועי חיפוש כמו גוגל מובילים לרוב ליותר תנועה, מה שיכול לתרגם ישירות ליותר לידים, המרות ומכירות.

הגברת הנראות והמודעות למותג אסטרטגיית קידום אתרים מקצועית לא רק מניעה טראפיק אלא גם מגבירה את נראות המותג. כאשר עסק מופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, במיוחד במיקומים העליונים, הוא הופך גלוי יותר ללקוחות פוטנציאליים. עבור משתמשים רבים, תוצאות החיפוש הראשונות נתפסות כאמינות וסמכותיות יותר.

על ידי אופטימיזציה למילות המפתח הנכונות והבטחה שהעסק יופיע בתוצאות חיפוש רלוונטיות, חברת SEO עוזרת להגביר את המודעות למותג. הנראות הזו מועילה במיוחד לעסקים בתעשיות תחרותיות, שבהן חשיבות המותג היא קריטית. דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מאפשר לעסק גם לבנות סמכות בענף או בנישה שלו, וליצור נוכחות מותג חזקה יותר באינטרנט.

תמיכה בצמיחה עסקית לטווח ארוךקידום אתרים הוא אסטרטגיה ארוכת טווח שכאשר היא נעשית באופן עקבי, היא מניבה תוצאות עקביות ודי בטוחות. שלא כמו טקטיקות שיווק קצרות טווח כמו מודעות בתשלום, היתרונות של SEO גדלים עם הזמן. ברגע שאתר מתחיל לדרג היטב, הוא יכול להמשיך למשוך תנועה אורגנית במשך חודשים ואפילו שנים, עם עלויות שוטפות מינימליות.

חברות קידום אתרים עוזרות לתמוך בצמיחה עסקית לטווח ארוך על ידי אופטימיזציה מתמדת של האתר והתאמת אסטרטגיות המבוססות על ביצועים ומדידות. באמצעות תחזוקה שוטפת לתוכן ולאת האינטרנט כמלול, עסקים יכולים לשמור על הדירוג שלהם ולהמשיך לראות את היתרונות של מאמצי ה-SEO שלהם בטווח הארוך. אופטימיזציה מתמשכת זו עוזרת להבטיח שהאתר יישאר רלוונטי ותחרותי בנוף הדיגיטלי המתפתח ללא הרף.

לנצח את התחרות – בשוק הדיגיטלי של היום, התחרות עזה, ועסקים זקוקים לכל יתרון כדי להישאר בחזית. אסטרטגיית SEO יעילה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להביס את המתחרים. כאשר עסק מדורג גבוה יותר מהמתחרים שלו במנועי החיפוש, הוא מושך באופן טבעי יותר תנועה ולקוחות פוטנציאליים.

חברת קידום אתרים ממלאת תפקיד מפתח בסיוע לעסקים להתעלות על המתחרים שלהם. על ידי מחקר מתחרים, זיהוי פערי תוכן ופיתוח אסטרטגיות למיקוד לאותם תחומים, אנשי SEO יכולים להעניק לעסק יתרון תחרותי. בין אם מדובר באופטימיזציה למילות מפתח ממוקדות יותר, רכישת קישורים נכנסים באיכות גבוהה יותר או שיפור חווית משתמש, SEO מאפשר לעסקים לדרג גבוה יותר ולמשוך יותר תנועה מהמתחרים שלהם.

בקיצור, קידום אתרים אינו עוסק רק בדירוג – הוא עוסק בהבטחת מיקום תחרותי בשוק, שבו עסקים יכולים לצמוח ללא הרף ולהתגבר על יריבים לאורך זמן.

למה אנחנו

אנחנו עושים SEO כבר שנים רבות, משנת 2016 אם לדייק. ויש לנו לקוחות שאיתנו מאז ועד היום.

למה זה משמעותי? כי בSEO, וותק לא רלוונטי במיוחד. נכון, יש את הדברים הבסיסיים שצריך ללמוד, וניסיון עוזר הרבה פעמים לדעת מה לא לעשות. במיוחד בSEO. אבל בכל זאת, SEO זה תחום חדשני ובעל תהפוכות. אנחנו נתונים לחסדיהם של גוגל והם, לא חסים עלינו.

רק במרץ האחרון (2024), גוגל פרסו עידכון ענק, שגרם לטלטלה גדולה בתחום. והרבה אתרים ״התרסקו״.

אז מה כן חשוב אם לא וותק? לעשות את הדברים נכון וללמוד כל הזמן. גוגל פורסים עידכון חדש? אנחנו נהיה הראשונים לקרוא את המפרט שלו. נבדוק האם ואיך זה השפיע על האתרים שאנחנו מקדמים, ועוד.

עד היום, אף אתר שקידמנו לא ״התרסק״ בעכבות עידכונים של גוגל. והסיבה לכך היא שאנחנו עושים SEO לבן, נקי, ואיכותי. תוך הקפדה על כל ההמלצות הרשמיות של גוגל, לגבי קידום. התוצאות עקביות, לאורך זמן, ובעלות ROI חיובי, למשך שנים.

סטיגמות ותפיסות מוטעות לגבי SEO

אנחנו נתקלים הרבה פעמים בלקוחות שמגיעים עם תפיסות מוטעות לגבי SEO. חשוב לעשות סדר ולתאם ציפיות לפני שיוצאים לדרך. זה נכון שקידום אורגני הוא אפיק שיווק מדהים, בעל יציבות לטווח ארוך והחזר השקעה גבוה. אבל חשוב לדעת, שמדובר בתהליך.

ככל שהתהליך הזה מתבע על ידי חברת SEO מקצועית – הוא יהיה שקוף, מעניין, ויעיל.

הנה כמה מאותן סטיגמות, או תפיסות מוטעות, לגבי התחום:

SEO הוא מאמץ חד פעמי

אחת התפיסות השגויות הנפוצות ביותר היא שקידום אתרים הוא תהליך חד-פעמי. בפועל, SEO הוא מאמץ מתמשך הדורש עדכונים, התאמות ואופטימיזציות שוטפות. אלגוריתמים של מנועי חיפוש משתנים לעתים קרובות, והתחרות תמיד מתפתחת. לכן, על חברת קידום אתרים לעקוב באופן שוטף אחר ביצועים, לבצע שינויים ולהסתגל לטרנדים חדשים כדי לשמור ולשפר את הדירוגים לאורך זמן.

SEO מבטיח תוצאות מיידיות

קידום אתרים הוא השקעה לטווח ארוך, והתוצאות לא מגיעות בין לילה. בעוד ששיפורים מסוימים עשויים להיות גלויים תוך מספר שבועות או חודשים, לרוב לוקח זמן עד שאסטרטגיות קידום אתרים נכנסות לתוקף במלואן, במיוחד בנישות תחרותיות. חברת קידום אתרים מקצועית תציב ציפיות ריאליות ותסביר שיכולים לקחת מספר חודשים כדי לראות התקדמות משמעותית בדירוג ובתנועה.

SEO הוא רק על מילות מפתח

אנשים רבים מאמינים שקידום אתרים הוא פשוט הטמעה של מילות המפתח הנכונות בתוך התוכן. עם זאת, קידום אתרים בפועל הוא הרבה יותר מקיף. זה נכון שמילות מפתח חשובות, אבל גורמים כמו מהירות אתר, התאמה לנייד, חווית משתמש, קישורים נכנסים ואיכות התוכן משחקים כולם תפקידים משמעותיים בדירוג האתר. חברה מקצועית לקידום אתרים תתמקד בגישה הוליסטית שעושה הרבה מעבר לאופטימיזציה של מילות מפתח בלבד.

שאלות נפוצות

עלותו של שירות קידום אתרים אורגני בגוגל, משתנה בהתאם להמון משתנים. ביניהם, רמת התחרותיות של השוק בו מתחרה האתר. כמות התכנים שצריך לייצר. כמות עבודת הפיתוח שצריך לבצע. ועוד. לרוב, תקציב חודשי לקמפיין SEO יתחיל באיזור ה2,000 ש״ח. 

אנחנו מספקים שירות מקיף, מא׳ ועד ת׳ ויודעים לפתח את האתר, וגם לכתוב את התכנים ולבצע את עבודת ה SEO המקיפה. המחיר תלוי, בתמהיל השירותים אותו תרצו לקבל.

בד״כ תוך 3 חודשים אפשר להצביע על נתונים ראשונים. עם זאת, SEO הוא תהליך מורכב. לוקח זמן לייצר תכנים איכותיים, ולשפר מבנה של אתר, את ביצועיו, ועוד. ויותר מכך, לגוגל לוקח זמן לגלות את השינויים. ולבסס את המסקנות שלו לגביהם.

משך הזמן המומלץ לקמפיין SEO הוא לכל הפחות שנה. לעיתים אף צריך להתמיד במשך מספר שנים. 

השלב הראשון יהיה ליצור איתנו קשר בכתובת info@netreach.co.il. או בטלפון 0543010051.
בהתאם לגודל האתר שלכם, נוכל להתקדם לשלב המחקר. לאתרים קטנים אנחנו שולחים מחקר ראשוני והצעת מחיר בחינם. לאתרים גדולים, יש לפנות אלינו להתאמת תכנית. 

מאמרים נוספים

דברו איתנו