תוכן עניינים

איך עושים מחקר מילות מפתח לקמפיין SEO מוצלח

מילות מפתח, מונחי חיפוש, שאליתות, הן כולן מילים נרדפות לאותו דבר. מה שהמשתמש מזין בגוגל, לפני שהוא מבצע חיפוש.

מילות מפתח הן הבסיס של קמפיין SEO מוצלח. כל קמפיין מתחיל בשאלה, לאיזה מילות מפתח נרצה שהאתר שלנו יופיע בתוצאות החיפוש.

אז איך עושים מחקר מילות מפתח מקצועי, יסודי, וכזה שיניב לכם את התוצאות הכי טובות?

בעמוד זה נענה בדיוק על השאלה הזאת. בין היתר, נדבר על הכלים השונים שניתן להשתמש בהם. על ההבדל בין עברית, לאנגלית ולשפות אחרות.

ובסוף אשתף אתכם בכמה טיפים יעילים, שיעזרו לכם להיות בטוחים שאתם בכיוון.

צריכים עזרה עם SEO? השאירו פרטים
או חייגו -

מה זה מילות מפתח

מילות מפתח (Keywords) הן המילים או השאליתות שמשתמשים רושמים בגוגל, ובמנועי החיפוש השונים. משתמשים מחפשים בגוגל עשרות פעמים ביום, וכל חיפוש מתחיל בכך שהמשתמש מקליד את מה שהוא רוצה למצוא.
לדוגמא, אם משתמש רוצה לקנות מחשב חדש, הוא יכול לרשום ״מחשבים ניידים״ או ״מחשבים ניידים מומלצים״. או המון אופציות אחרות כמובן. כל אחת מאותם משפטים הינו מילת מפתח.

דוגמאות לסוגים שונים של מילות מפתח :

  • Branded Keywords – מילות חיפוש שמכילות בהן שם של מותג מסויים לדוגמא ״נעלי נייק״.
  • Short Tail Keywords – מונחי חיפש קצרים, לרוב תחרותיים מאוד, ומכילים במילה או שתיים את התכלית של החיפוש. דוגמאות – ״נעליים״, ״חנות נעליים״ וכד׳.
  • Long Tail Keywords – מונחי חיפוש בעלי 3 מילות חיפוש או יותר. לרוב פחות תחרותיים ומאפשרים לנו כמקדמים לאפשר גם לאתרי פחות סמכותיים להתחרות על טראפיק.
  • Geo Targeted – שאילתות שמתייחסות לאיזור ספציפי. לדוגמא ״חנות נעליים בראשון לציון״.

יש עוד דוגמאות, ופחות חשוב לדעת בעל פה את שמות כל הסוגים. מה שבעיקר חשוב לדעת כאן זה שהLong Tail Keywords הם לרוב איפה שהקסם קורה. סביבן אפשר לייצר תכנים, ולבנות אסטרטגיית תוכן שלמה לקידום.

הא׳ ב׳ של מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח מתחיל בשאלה, מה משתמש ירשום כדי למצוא את האתר שלי? זו השאלה הראשונה שאנחנו שואלים לקוחות, שפונים אלינו כדי לקבל שירותי SEO. במידה והם בעצמם לא יודעים, אנחנו נהיים קצת יצירתיים וחושבים בשבילם. כמובן, ישנם כלים שעוזרים לנו.

Google Search Console

הכלי החשוב ביותר למקדמים אורגניים, הוא הסרץ׳ קונסול של גוגל. הסרץ׳ קונסול מציג לנו את כל המידע, העדכני והמדוייק ביותר שאפשר לקבל, בנוגע לחשיפות וכניסות אורגניות לאתר שלנו מגוגל. כלי דומה קיים גם לבינג של מיקרוסופט, ולמנועי חיפוש נוספים.

הדבר הראשון שאנחנו עושים כשלקוח מבקש מאיתנו לבצע עבורו מחקר מילות חיפוש זה לשאול, האם יש כבר סרץ׳ קונסול? במידה וכן, אפשר לכרות משם זהב. ממש ככה.

אני בסרץ׳ קונסול, מה עכשיו?

אם קיבלת גישה לסרץ׳ קונסול של לקוח כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור טווח זמן רחב יחסית. אני לרוב עובד עם שלושה חודשים אחרונים. וללכת לאיזור של השאליתות. שם תוכלו לסדר אותם לפי כמות כניסות לאתר, כמות חשיפות לאתר, או לפי מיקום ממוצע בתוצאות החיפוש. אותם מונחים יהוו את הבסיס לשלב הבא שלנו שהוא הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל.

אבל לפני, אנחנו נסווג את העמודים השונים באתר של הלקוח לפי מונח חיפוש, והעמוד אותו הוא מציג בתוצאות החיפוש. את זה אפשר לראות בעמודת ה״עמודים״.

מה אנחנו מחפשים? מונחים עם הרבה חשיפות, וציון ממוצע סביר. אם אנחנו כבר בטופ 3 נשאף לא לגעת במונח אלא אם כן אנחנו בטוחים שאפשר לשפר עוד.

את המונחים שנמצא במיקומים 4-20 נארגן בטבלה יפה ומסודרת, וניקח את המונחים האלה קדימה לשלב הבא.

הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל

נלך לגוגל אדס ונמצא את הכלי לתכנון מילות מפתח תחת כלים

נלחץ על רוצה לגלות מילות מפתח חדשות

כאן נזין את המונחי חיפוש לפי קטגוריות, ונקבל רשימה גדולה של המלצות. נוסיף לרשימה שלנו, לפי עמודים, את כל אותם המונחים שנראים לנו רלוונטיים. אותם נעביר ללקוח לסיווג מחודש שלו.

לרוב, שתי הפעולות הללו מספיקות באתרים בעברית, כדי לצאת לדרך.

אנחנו כמובן, נצטרך להמשיך לחקור את המונחי חיפוש האלה הלאה. נצטרך להזין אותן בגוגל ולהבין מה כוונת המשתמש שעומדת מאחורי כל מונח. מה רמת התחרותיות שנדרשת כדי לדרג אליו ועוד. כל זה כבר חלק מהמדריכים הבאים.

מקווים שהמדריך הקצר הזה עזר לכם ואנחנו זמינים לכל שאלה, פנו אלינו ונעזור לכם לצאת לדרך עם קמפיין SEO מנצח.

מאמרים נוספים

איך להופיע בצ׳אט GPT

דברו איתנו