מה זה אופטימיזציית תוכן לעמוד אינטרנט
אופטימיזציית תוכן היא תהליך שבסופו יהיה לנו עמוד אינטרט איכותי, עשיר בתוכן, שעונה על כוונת המשתמש לחיפוש, ומנצח את המתחרים שלנו.
למה צריך את זה
התכלית של האופטימיזציה היא להצליח להציג את העמוד שלנו באחת התוצאות הראשונות בגוגל.
ככל שהתוכן שלנו בעמוד יהיה איכותי ומקיף יותר מזה של המתחרים שלנו, הסיכויים שלנו גדלים.
איך יודעים שהפקנו תוכן איכותי? אם אתם חדשים ליצירת תכנים ולביצוע תהליכי אופטימיזציה, זה יהיה קצת מעורפל בהתחלה. לכן מתחילים ממשהו ראשוני- הכי טוב שאנחנו יכולים. ואז עושים אופטימיזציות נוספות.
אז הבנו מה זה ולמה צריך לעשות אופטימיזציה לעמודים באתר שלנו.
מה צריך לדעת לפני שמתחילים
קודם כל, לאיזה מילות מפתח אנחנו עושים את האופטימיזציה, ומה כוונת המשתמש שלהן.
מה זה מילות מפתח
מילות מפתח או מונחי מפתח, הם מה שהמשתמשים כותבים בגוגל או בכלי הAI השונים.
עבור כל מילת מפתח יש תחרותיות שונה, וכוונת משתמש שונה. למדריך המלא בנושא מילות מפתח.
מה זה כוונת משתמש
כוונת משתמש או User Intent זה המטרה שלשמה גולשים יצאו לחיפוש בגוגל – נניח לדוגמא שמישהו רוצה למצוא אינסטלטור. הוא יכול לכתוב אינסטלטור קרוב אליי או אינסטלטור בתל אביב.
אנשים שרוצים לקנות מוצר מסויים יכולים לכתוב משהו כמו מסנן לשואב דייסון, או אייפון 16 השוואת מחירים.
הבנתם את התמונה. לכל חיפוש בגוגל יש כוונת משתמש קצת שונה, וכדי לעשות אופטימיזציה לעמוד שלנו, אנחנו צריכים להבין לאיזה מילות חיפוש אנחנו רוצים לעשות את האופטימיזציה, ומה כוונת המשתמש של מילת החיפוש הזו.
למדריך המלא בנושא כוונת משתמש.
אז איך מתחילים לעשות אופטימיזצית תוכן
איך מחליטים לאיזה מילות מפתח כדאי לנו לקדם את האתר שלנו
אנחנו צריכים לשאול את עצמו, מה משתמש או לקוח פוטנציאלי היה רושם בגוגל או בצ׳אט GPT כדי למצוא את השירות או המוצר שלי.
לפעמים זה ברור מאליו, אבל הרבה פעמים מה שאנחנו חושבים עליו הוא לא מה שבפועל משתמשים מחפשים.
הדרך הכי טובה לעשות את זה היא להתבסס על הנתונים שלנו, מהSEARCH CONSOLE של גוגל.
תוכלו לראות מדריך נוסף על זה כאן.
על קצה המזלג – נכנסים לסרץ׳ קונסול שלנו, לעמוד הספציפי שמעניין אותנו, ורואים את החיפושים הרלוונטיים עבורו. אנחנו נרשום לנו בצד את מילות המפתח עם הכי הרבה חיפושים, ונבדוק אותן קצת לעומק.
מה היא כוונת המשתמש לחיפוש
השלב הבא יהיה להזין את המילות מפתח בגוגל ולבדוק את כוונת המשתמש שלהם. זה נושא קצת רחב, והרחבנו מאוד במדריך שלנו על כוונת משתמש. (קישור)
אבל על קצה המזלג, אנחנו רוצים לראות שהעמוד תואם למה שגוגל מציע.
אם העמוד שלנו הוא מאמר וכל מה שאנחנו רואים זה עמודי מוצרים לדוגמא, זה סימן שאולי לא נקלע לכוונת המשתמש.
אם אנחנו רואים, שהעמוד שלנו עונה על אותה כוונת משתמש כמו התוצאות של החיפוש שביצענו.
לדוגמא, כתבנו אינסטלטור בתל אביב ואנחנו רואים שהתוצאות המוצגות הן ממש דומות, נוכל להתקדם לבדוק את התחרותיות.
בודקים תחרותיות
שלב אחרון וחשוב יהיה לבחון את התחרותיות של המונח. זאת אומרת, כמה קשה יהיה לנו להתחרות באתרים שכרגע מופיעים בגוגל – גם אם יהיה לנו תוכן מושלם בעמוד. אחת הדרכים הטובה ביותר לבחון את זה היא להסתכל על כמות הקישורים הנכנסים מאתרים אחרים שיש לאתר, ולעמוד. אלה שתי פרמטרים חשובים. נהוג לקרוא לקישורים מהסוג הזה External Links או, קישורים חיצוניים.
מה זה קישורים חיצוניים
קישורים חיצוניים או External links הם קישורים שאתרים אחרים מפנים אל האתר שלכם. בואו נלך על דוגמא קיצונית כדי להסביר את הנושא באופן שיהיה ברור אינטואיטיבית.
נניח שכותבים עליכם מאמר ומפרסמים אותו בYNET, ושמים במאמר קישור לאתר שלכם.
האלגוריתמים של מנועי החיפוש, רואים את הקישור הזה בתור ״הצבעת איכות״. העבודה שמגזין פופולרי כמו YNET קישר אליכם בטח אומר שהאתר שלכם סמכותי ויתן ערך למשתמשים שלהם, אחרת לא היו מקשרים אליכם.
העיקרון הזה תופס לגבי כל אתר שיקשר לאתר שלכם, כמובן גם הפוך. אם הרבה אתרים לא סמכותיים או ספאמיים מקשרים לאתר שלכם, זה עלול לעשות נזק. זה כבר נושא למדריך נפרד.
אבל העיקרון המנחה הוא שאנחנו רוצים שיהיו לאתר שלנו כמה שיותר קישורים חיצוניים איכותיים.
כשאנחנו ניגשים לעשות אופטימיזציית לעמוד מסוים באתר שלנו, ורוצים שהעמוד שלנו ידרג במעלה תוצאות החיפוש של גוגל למילת חיפוש מסויימת, כדאי שנוודא שאנחנו מבינים את רמת התחרותיות, ומוכנים להשקיע מה שנדרש כדי להתחרות.
אחד הדברים המשמעותיים בהקשר הזה הוא כמה קישורים חיצוניים יש לאתרים שמופיעים בתוצאות החיפוש באופן כללי, וגם כמה יש ספציפית לעמוד הזה. וכל קישור כזה הוא קשה להשגה ויש להשקיע בו משאבים. בין אם מדובר על כסף, או השקעה של זמן.
איך בודקים כמות קישורים נכנסת לאתר או לעמוד מסויים
לטובת הנושא נעבוד עם הכלי החינמי של AHREFS.
אם יש לכם מנוי בתשלום, מעולה, תוכלו לקבל הרבה יותר תובנות מעניינות.
אם אין לכם, תוכלו להעזר בכלי הזה – קישור למעלה.
נתחיל בזה שנזין בגוגל את הביטוי שמעניין אותנו. ונפתח בלשונית חדשה את כל התוצאות הראשונות שמופיעות בעמוד הראשון של התוצואת. את הקישורים שלנו נשים בטבלה בצד. נכנס לכלי של Ahrefs ונזין את הקישורים (backlinks) האתרים המקשרים (Linking websites) ואת הציון של האתר (Domain Rating).
הטבלה שלנו בסוף תראה משהו כזה –
נזין בשורה מתחת את האתר שלנו וכבר נוכל להבין שיש פער מסויים בינינו לבין המתחרים. כאשר צריך לקחת בחשבון שכל קישור בLinking Websites הוא קישור בעל פוטנציאל לעזור מאוד לדירוג האתר שלנו, ועשוי להיות קשה להשגה. הנושא הזה של קישורים חיצוניים הוא עולם ומלואו ואנחנו נייצר ממש בקרוב מדריך מלא לנושא. אבל בינתיים, זה יעזור לכם לקבל אינדיקציה לכמה הפער ביניכם לבין תוצאות החיפוש משמעותי.
מתחילים לעשות אופטימיזציית תוכן
בואו נתחיל לדבר על התוכן.
אם הגעתם עד לכאן זה אומר שאתם יודעים לאיזה מילות מפתח אתם רוצים לעשות אופטימיזציית תוכן.
איזה עמוד יש לכם באתר שעונה על כוונת המשתמש של מילות המפתח הללו.
ושמבחינת תחרותיות של קישורים חיצוניים, אתם מוכנים לאתגר.
כיסוי מקיף לנושא
צעד ראשון – נכתוב את השאילתא בגוגל ונפתח את כל התוצאות הרלוונטיות בלשוניות חדשות.
כדי לנצח בתוצאות הדירוג של גוגל, אנחנו רוצים למעשה לוודא שבעמוד שלנו יש את כל התוכן שיש למתחרים שלנו, לכל הפחות. אבל זה לא מספיק. אנחנו בשאיפה נרצה להביא פרספקטיבה רעננה שתעזור לגוגל לקבל את ההחלטה, להציג אותנו ולא מתחרים שלנו.
אנחנו רוצים לוודא שאנחנו מכסים את כל התוכן שהם מכסים – עם טאץ׳ אישי שלנו.
נעבור על האתר שלהם ונכתוב לנו בצד את הנושאים שהם מדברים עליהם.
עמוד אחד ידבר על – א׳ ב׳ וג׳.
עמוד שני ידבר על – ב׳ ד׳ וה׳.
אנחנו רוצים שיהיה לנו בעמוד את א׳ ב׳ ג׳ ד׳ ו-ה׳.
זאת אומרת, לכסות את התוכן באופן רחב יותר משני העמודים המתחרים שלנו.
להוסיף תוכן רענן שלנו שלא מופיע אצל מתחרים
נתחיל לכתוב במילים שלנו את התוכן. אפשר להיעזר בכלי AI אבל אל תתנו לו לכתוב בשבילכם הכל.
אתם יכולים לבקש ממנו לתת לכם נקודות נוספות להרחיב עליהם או להיעזר בו ביצירת גרפיקות שממחישות את הנושא. אבל תשתדלו לכתוב כמה שיותר בעצמכם . האלגוריתמים מזהים את זה אלא אם כן מטשטשים את זה ממש טוב. לרוב עדיף כבר לכתוב לבד.
ותנסו להוסיף דוגמאות, דברים שאתם חוויתם. זה מאוד יחזק את המאמר בהקשר של הניסיון שלכם.
איפה חשוב לשלב את מילות המפתח ?
חשוב מאוד – לשלב את המילות מפתח במאמר.
איפה כדאי לוודא שמילות המפתח שלנו מופיעה?
אנחנו רוצים לדאוג שמילת המפתח שלנו , או וריאציה שלה, נמצאת במקומות הבאים –
כותרת ותיאור META
נרצה לכלול את מילות המפתח בכותרת העמוד ובתיאור הMETA ( META DESCRIPTION ) של העמוד.
כותרת ראשונה לעמוד
בכותרת H1 של העמוד – הכותרת הראשונה הגדולה ביותר בעמוד
בפסקת הפתיחה
אנחנו נרצה לפתוח את פסקת הפתיחה עם הביטוי שלנו. בשאיפה זה יהיה חלק מהמילים הראשונות שנכתוב במאמר. אם לא פתחנו את הפסקת הפתיחה עם הביטוי שלנו, כדאי לשאוף שלפחות הוא יהיה בשורה הראשונה.
כותרות משנה
תשלבו וריאציות של הביטוי בכמה שיותר כותרות משנה. כמובן, תדאגו שזה ישאר טבעי ולא מאולץ. תמנעו מאובר אופטימיזציה.
בפסקת הסיום
לכל מאמר צריכה להיות פסקת סיום, תדאגו לשלב גם בה את הביטוי מפתח שלכם.
מה שצריך להיות לנו בסוף זה עמוד תוכן יסודי, שמכסה את כל התוכן של המתחרים שלנו, שיש לו שילוב של מילות המפתח המרכזיות במגוון מקומות ברחבי הדף.
אם יש לנו את זה, אנחנו בכיוון הנכון.
לסיכום
נגענו בהרבה נושאים בסרטון הזה, החל ממה זה אופטימיזציית תוכן, מה זה מילות מפתח, מה זה כוונת משתמש, וגם דיברנו על תחרותיות וקישורים חיצוניים. בסוף ראיתם איך צריך להיראות עמוד תוכן שעבר אופטימיזציה. כזה שיש בו את כל התוכן שיש לעמודים המתחרים בתוספת של הטאץ׳ האישי שלנו.
אם תעקבו אחרי כל הפעולות שתיארנו כאן במדריך, תוכלו לעקוב אחרי תוצאות העמוד שלכם בסרץ׳ קונסול של גוגל. ואנחנו בטוחים שכעבור כמה שבועות אתם תראו שיפור. בהצלחה!