איך להופיע בתוצאות החיפוש של הChatGPT

עולם החיפוש הולך ומשתנה בקצב מסחרר. יותר ויותר גולשים פונים לChatGPT לעזרה, ומחפשים פחות בגוגל. רק השבוע, נכון לכתיבת מאמר זה, OpenAI החברה שמפתחת את השירות המוכר ChatGPT, שיחררה תוסף חדש לדפדפני הכרום הפופולריים. התוסף הזה, מציג תוצאות של שאילתות ומציג את המקורות – האתרים עליהם התבסס בחיפוש. במדריך זה אנחנו נתמקד בפעולות שאתם צריכים לבצע, כדי לדאוג שהאתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש של הצ׳אט GPT.

צריכים עזרה עם SEO? השאירו פרטים
או חייגו -

מה זה צ׳אט GPT

צ׳אט GPT הוא מודל שפה מתקדם שמאפשר לנו כמשתמשי קצה לתקשר איתו, לשאול שאלות ולקבל תשובות. הוא עושה את זה בצורה של שיחה והוא כל הזמן לומד ומתעדכן, ומשפר את עצמו. מדובר בטכנולוגיה פורצה דרך, שהתחילה לשנות את האופן שבו אנשים מחפשים ברשת.

ממש לאחרונה יצא תוסף לדפדפן שמחליף את מנוע החיפוש הדיפולטיבי של הדפדפן גוגל כרום. בעזרת התוסף, חיפושים ושאליתות שמוזנות בדפדפן מפנות לצ׳אט עצמו, שמציג תוצאות באופן הבא –

ובעצם לראשונה מזה 25 שנה בערך, יש אלטרנטיבה מאיימת לחיפוש בגוגל.

איך מופיעים בchatGPT?

על מנת להופיע בתוצאות החיפוש של הצ׳אט GPT, נצטרך לדאוג לכך שמודלי שפה גדולים (LLM) יוכלו להבין בקלות את הנושא של האתר, את התוכן של כל עמוד, ושהתוכן שלנו יהיה איכותי. המודלים האלה יודעים לזהות הקשר, ויודעים להעריך כשתוכן מעניין, וכתוב היטב. על מנת לעשות את זה נצטרך לבצע את הפעולות הבאות.

מחקר מילות מפתח

אחד השלבים הראשונים בקידום אורגני בכלל ובקידום לצ׳אט GPT הוא להבין מתי אנחנו רוצים להופיע בתוצאות. מה צריך שהגולש בקצה ירשום, כדי שהאתר שלי יתאים. אנחנו נרצה שכל אותן שאילתות יופיעו בתוכן שלנו, וגם נענה עליהן. בנוסף, כדאי לבצע מחקר מילות מפתח של קידום אורגני קלאסי.

כוונת משתמש

כחלק מהמחקר אנחנו יכולים להציב את השאילתות שאספנו ולראות אותם בצ׳אט. לראות איזה סוגי עמודים עולים ולהבין האם העמוד שאנחנו רוצים לקדם תואם את התוכן הזה. יש לנו מדריך נפרד על כוונת משתמש שתוכלו לעיין בו כאן.

תוכן

בהתאם לכוונת המשתמש, אם תראו שהעמודים המתחרים שלכם עשירים בתוכן אתם רוצים לייצר כזה גם. בין אם זה תוכן טקסטואלי, או מדיה. השאיפה שלנו היא לתת יותר ערך מהעמודים המתחרים שלנו.

מעבר לכך שהעמוד שנרצה לקדם צריך להיות לרוב עשיר בתוכן, אנחנו צריכים להתאים את התוכן לצ׳אט. תנסו לחשוב בשלב המחקר מילות מפתח על איך אותן מילות מפתח משתלבות בשאלות שאנשים יכולים לשאול באופן טבעי. הרבה פעמים כדאי להוסיף איזור שאלות ותשובות לעמוד שלנו.

ניהול מותג

ניהול מותג מתייחס לאופן שבו המותג שלכם נתפס ברחבי הרשת. מה שנקרא OFF-SITE – מחוץ לאתר שלכם. בין אם זה ברשתות החברתיות השונות, באיזכורים בקהילות כאלה ואחרות, ועוד.

מאוד חשוב שבכל מקום שהמותג שלכם מופיע ברחבי הרשת, הוא תמיד יהיה מוקף בתוכן איכותי, ותואם לתחום העיסוק שלכם. רלוונטיות היא עניין מאוד חשוב בקידום וככל שהאתר רלוונטי יותר לתוכן, הסבירות שהוא ידורג במעלה תוצאות החיפוש גדלה.

פרופיל קישורים

פרופיל קישורים מתייחס לכמות הקישורים הנכנסים שיש לאתר שלכם. אתרים מקשרים מאחד לשני מאז ימי הקמת הרשת, והצ׳אט GPT כמו מנועים החיפוש השונים מודעים לכך, ועוקבים אחרי כל הקישורים הנכנסים שיש לאתר שלכם.
הם מסווגים אותם לפי סוגי תוכן, ואיכות שמתבטאת בהמון פרמטרים שונים.

אנחנו רוצים שלאתר שלנו יהיו כמה שיותר קישורים מאתרים שקשורים לתחום של האתר שלנו. שהתוכן וההקשר של הקישור יהיו מתאימים וטבעיים. לא משהו מאולץ. וכמובן חשוב מאוד, שלאותם אתרים יש סמכות גבוהה לא פחות משלכם.

היררכיית אתר

אנחנו רוצים למקם עמודים חשובים, כאלה שאנחנו רוצים לקדם, גבוה בהיררכיית האתר שלנו. מה זאת אומרת? ככל שהעמוד שנרצה לקדם יופיע בתפריטים, הוא יתפס כבעל חשיבות רבה יותר. ויחשב חלק מהותי מהאתר. אפשר גם לוודא שהקישור של העמוד מופיע ישר אחרי הדומיין – כמו הקישור של העמוד הזה לדוגמא.

חויית משתמש

בניגוד לגוגל שיכולה לנתר חוויית משתמש בכרום, ובאתרים שיש להם גוגל אנליטיקס, chatGPT לא יכול. עם זאת, חויית משתמש היא חלק חשוב מהאתר שלנו, וזה לא משהו שנרצה לזלזל בו בכל מקרה. בסופו של דבר, המשתמשים מגיעים לאתר ואנחנו רוצים שתהיה להם חוויית משתמש טובה, ושבסוף יהפכו ללקוחות שלנו.

במה זה שונה מSEO?

ההבדל אם תשאלו את הצ׳אט עלול להישמע מרתיע. אבל בפועל, מבחינה מעמיקה בתוצאות שלנו לחיפושים בצ׳אט עבור מספר תעשיות, ההבדלים כרגע לא גדולים.
עדיין ישנה הסתמכות גדולה מאוד על פרופיל הקישורים של האתר שלכם. אם יש לכם פרופיל קישורים עשיר ואיכותי, סביר ששני האלגוריתמים יתעדפו את האתר שלכם.

האם כדאי לי להשקיע בלהופיע בתוצאות של הצ׳אט GPT

הצ׳אט GPT שוחרר לציבור בנובמבר 2022 והגיע למליון משתמשים תוך 5 ימים משחרורו. בינואר 2023 כבר היו 100 מליון משתמשים פעילים המשתמשים בכלי על בסיס שבועי. היום, כשנה וחצי אחרי יש למערכת מעל 200 מליון משתמשים, במגמה שהולכת וממשיכה לעלות.
בהתחשב בזה שבכל העולם יש כ-5.5 מליון אנשים מחוברים לאינטרנט, מדובר על כמעט 5%.
כמעט 5% מהעולם כבר היום משתמשים באופן שבועי בצ׳אט GPT.

מעבר לזה, נראה די ברור שכל הנושא הזה של תקשורת מול בוטים וצ׳אטים הולכת להתרחב בשנים הקרובות.
ולכן בהחלט כן, כדאי להשקיע בקידום לצ׳אט GPT ובכלל לעשות אופטימזציה של האתר להבנה על ידי מודלים של שפה.

סיכום

קידום בצ׳אט GPT הוא נכון להיום תהליך קצת פחות מדיד מאשר בקידום אורגני קלאסי. עם זאת, נכון לעכשיו התהליכים לא שונים בהרבה, ולמעשה, ביצוע של קידום אורגני קלאסי בלי דגש על צ׳אט GPT כבר מהווה בסיס טוב כדי לדרג גם בצ׳אט. במידה ויש לכם כבר SEO קלאסי שעובד, ככל הנראה שעם פוקוס קל על וריאציות של מילות מפתח, והוספה של איזור שאלות ותשובות, תוכלו להגיע רחוק. בהצלחה

מאמרים נוספים

לוגו - ווקומרס - PNG שקוף

דברו איתנו