מה זה קידום לאתרי ווקומרס?
קידום לאתרי ווקומרס הוא תהליך שבו אנחנו כמקדמי אתרים, מגדילים את החשיפה ואת כמות הגולשים בחנות הוירטואלית שלכם באמצעים השונים שיש לרשותינו. איזה אמצעים?
שיווק ממומן – להגדיל חשיפה וכניסות לאתר בתשלום לפלטפורמות ורשתות חברתיות כאלה ואחרות.
שיווק אורגני – להגדיל את החשיפה והכניסות לאתר מחיפושים במנועי החיפוש השונים ובמיוחד מגוגל.
בסופו של דבר, מטרת התהליך היא להגדיל את כמות המכירות וההכנסות של האתר שלכם.
כותרת H2 – מה ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני ?
קידום ממומן, או PPC ( Pay Per Click), הוא פרסום בפלטפורמות השונות ברחבי הרשת. זה יכול להיות פרסום במודעות של גוגל, אינסטגרם/פייסבוק, ועוד. בקידום ממומן, אנחנו מרכיבים מודעות שלרוב מתבוססות על שילוב של טקסט ומדיה (תמונות וסרטונים). מודל התשלום יכול להשתנות בהתאם לקמפיין אבל לרוב משלמים על כל קליק שהגולשים מבצעים על המודעה. כשגולש מבצע קליק על מודעה הוא מגיע לאתר שלכם, ובעצם בזה הקמפיין השיג את מטרתו. ועל כך אנחנו משלמים.
התהליך הזה הוא מיידי, בעל פוטנציאל לאופטימיזציה, ומביא החזר על ההשקעה מהר ברוב המקרים ובטח יותר מהר מקידום אורגני.
קידום אורגני, לעומת זאת, הוא תהליך ארוך טווח. כחלק מהתהליך אנחנו משקיעים לאורך זמן בתוכן, ב״סמכות האתר״ שלכם, בנוכחות הדיגיטלית של המותג שלכם. עם זאת, ההחזר על השקעה בקידום אורגני לוקח יותק זמן, אבל סטטיסטית הוא גבוה יותר באופן משמעותי מאשר בקידום ממומן.
החיסרון המרכזי של PPC לעומת קידום אורגני לחנויות ווקומרס
עם קידום ממומן, אתo יכולים להביא החזר השקעה באופן כמעט מיידי לחנות שלכם. אבל אתם תמיד במצב של ביצה ותרנגולת. אם אתם רוצים להגדיל את המכירות אתם חייבים להגדיל את ההשקעה, ולכרסם ברווח של הקמפיין כדי לצמוח.
קידום אורגני לעומת זאת, צומח באופן אקספוננציאלי. אתם משקיעים כל חודש סכום אחיד, אבל כל חודש נוצרים מאמרים נוספים לאתר, קישורים נוספים לאתר, ובפועל האתר גדל בצורה רוחבית.
מה עדיף – PPC או SEO לחנויות ווקומרס?
שאלה נפוצה מאוד, עם תשובה חמקמקה מאוד. זה מאוד תלוי באסטרטגיה שלכם, ובנקודה בזמן שבה העסק שלכם נמצא. אם אתם עסק מבוסס שרוצה להתרחב, הכי טוב לשלב אין האסטרטגיות. PPC לטווח הקצר כדי לייצר הכנסות ולהתחיל לשפר את המשפך מכירה שלכם. וSEO כדי לחזק את האתר לאורך זמן.
לעומת זאת, אם אתם מקימים חנות וירטואלית בפעם הראשונה, והמוצר שלכם עוד לא נמכר בכמויות גדולות, הייתי מציע לעשות Proof of Concept עם PPC בשלב הראשון. ורק אז להתקדם ולעשות גם SEO.
אז התחלנו קמפיינים של PPC ו SEO. מה עכשיו ?
להביא משתמשים לאתר זה מצויין, כמה שיותר, יותר טוב. אבל החוויה שלהם באתר חשובה אפילו יותר. ההשקעה באתרי ווקומרס היא גדולה מאוד, במיוחד כשמשקיעים בקידום. אז חשוב למצות כל שקל כמה שיותר! הדרך למצות את התקציבים השיווקיים שלנו כמה שיותר היא –
- למדוד כל הזמן – אנחנו רוצים למדוד כמה זמן משתמש שהה בעמוד נחיתה שלו. אנחנו רוצים להבין איך הוא התקדם במשפך המכירה. אנחנו רוצים לדעת באיזה עמודים יש אחוזי נטישה גבוהים יותר ולשפר אותם. וזה רק על קצה המזלג.
- רימרקטינג – גולשים נכנסים לאתר שלנו וב95% מהמקרים לא עושים כלום. זאת אומרת ש95% התקציב השיווקי שלנו הולך לפח. האם זה חייב להיות ככה? אם אנחנו יודעים להקים קמפיינים של רימרקטינג, ולפנות אל המשתמשים בפניות חוזרות, הסיכוים שלנו ״להמיר אותם״ – זאת אומרת להזכיר ולגרום להם לקנות באתר, גדלה.
- הודעות נטישת עגלה – אם משתמשים עוזבים תהליך רכישה, כדאי להזכיר להם את זה!
- סיקוונסינג של אימייל – אימייל היא הדרך הטובה ביותר ליצור פניות אישיות – בסיטונאות. כדאי לנצל את זה. אם נצליח לתת משהו בתמורה כדי לקבל את כתובת הדוא״ל של הגולשים באתר – נוכל לפנות אליהם שוב בצורה אוטומטית ולהגדיל את אחוזי ההמרה באתר שלנו.
התהליך הזה נקרא CRO – Conversion Rate Optimization – והוא בעל חשיבות שהולכת וגדלה משנה לשנה.
מה ההבדל בין קידום אורגני לאתר תדמית לקידום של אתרי איקומרס?
אתרי תדמית לרוב מתחלקים לכמה עמודים שהם נפרדים לחלוטין. באתרי איקומרס ככלל ואתרי ווקומרס בפרט, בהרבה מקרים אנחנו מתמודדים עם מצב שבו הרבה מוצרים מתחרים אחד בשני. בעצם, להרבה מוצרים יש מילת מפתח אחת מרכזית שמשותפת להם, וקשה לדרג עבורה במצב כזה.
אז מה עושים? טיפים חשובים בקידום אתר ווקומרס
כדי לפתור את התופעה שבה הרבה עמודי מוצרים באתר מתחרים אחד בשני, על אותה מילת מפתח, אנחנו מאגדים אותם לקטגוריות. את עמודי הקטגוריה אפשר לבנות בצורה כזאת שהם יכילו את כל המוצרים, ויוכלו להתחרות יותר טוב בתחרות בגוגל.
על מה חשוב להקפיד?
- להוסיף את מילת המפתח המרכזית לכותרת הראשית של העמוד (כותרת הH1)
- להוסיף איזור טקסט קצר בתחילת העמוד, וארוך יותר בסוף העמוד.
- לכלול את מילות המפתח בטקסט.
- להוסיף את מילות המפתח לכותרת (תגית Title של העמוד).
- להוסיף את מילות המפתח לתיאור (Meta Description).
- להקפיד על היררכיה נכונה. שעמודי המוצר יהיה תחת עמוד הקטגוריה. ושעמוד הקטגוריה זמין בתפריטי האתר, ולא עמודי המוצרים.
ווקומרס VS שופיפיי
אתר ווקומרס או אתר שופיפיי – שאלת השאלות. מה עדיף לעסק שלכם ?
עלויות
ההבדל המרכזי בין שופיפיי לווקומרס הוא שהעלויות שלהם מתפלגות אחרת.
הקמת האתר – לשופיפיי המון תבניות נוחות והקמה של אתר שופיפיי לרוב יותר מהירה וגם זולה יותר מאתר ווקומרס. ווקומרס גם כן בעלת הרבה תבניות מוכנות, אבל לעיתים מצריכה התערבות של מתכנת בהתאמות אישיות מסויימות. ולכן לרוב יקרה יותר מאתר שופיפיי בשלב ההקמה.
תחזוקה שוטפת – לווקומרס יש עלויות בסיסיות בלבד – משלמים על איחסון האתר, ועל הדומיין, וזהו. האתר עובד. שופיפיי לעומת זאת גובים תשלום חודשי קבוע שכולל את העלויות השוטפות הללו. ובנוסף לזה גובים עמלה על כל מכירה באתר. כאשר בווקומרס אין את התשלום הזה.
נוחות השימוש
שתי המערכות נוחות לתפעול, אם כי הרוב יטענו ששופיפיי היא יותר פשוטה ואינטואיטיבית.
הרחבות ותוספים
לשתי המערכות אפשרויות הרחבה רבות. תוספי התממשקות לכלי אנליטיקה שונים. תוספים למדידת ביצועים באתר. תוספי דיוור. תוספי ספליט טסטינג ועוד.
אפשרויות תשלום
לשתי הפלטפורמות יכולות התממשקות למגוון רחב של פתרונות סליקה. לווקומרס ספציפית, יש תמיכה אצל כל אחד מספקי הסליקת אשראי בישראל נכון לכתיבת מאמר זה.
לסיכום
קידום אתרי ווקומרס הוא מגוון של תהליכים שכל חנות וירטואלית צריכה. קידום ממומן לטווח הקצר להניע עניינים. קידום אורגני לטווח הארוך, להכנסות אקספוננציאליות בעתיד. וCRO לשיפור יחסי המרה, ושיפור חויית המשתמש בחנות, ומעבר לה.
כל הפעולות האלה, יביאו לכם הצלחה במסע שלכם להקמת חנות וירטואלית מוצלחת.